Güncelleme Tarihi: Cumartesi, Ocak 12, 2013 TSİ 12 Ocak 2013 Cumartesi
Facebook‘un
Eylül ayında yaptığı algoritma değişikliği sosyal ağ üzerinden
pazarlama faaliyetleri yürüten şirketleri olumsuz yönde etkiledi.
Dijital reklam ajansları değişikliğin ardından tepkilerini dile getirirken, Amerikan film endüstrisi ise artan pazarlama maliyetleri nedeniyle Facebook ile karşı karşıya geldi.Geçtiğimiz günlerde NBA takımlarından Dallas Mavericks’in sahibi girişimci ve yatırımcı Mark Cuban’ın serzenişinden bahsetmiştik.
Cuban yaptığı açıklamada 2.3 milyon beğeniye sahip olan Facebook’taki
takım sayfasından mesajlarını 1 milyon kişiye ulaştırabilmek için 3000
bin dolar harcaması gerektiğini dile getirmiş, bu nedenle sahip veya
yatırımcısı olduğu 70 şirketin Facebook ile ilgili planlarında köklü
değişiklikler yapmaya hazırlandığını söylemişti. Cuban ayrıca, bundan
böyle Twitter ve diğer sosyal ağlara daha çok önem vereceklerinin de
altını çizmişti.
Los Angeles Times‘ta
yer bulan habere göre Hollywood’daki büyük film şirketleri de aynı
durumdan muzdarip. Zira bu şirketler, Facebook’ta yeni takipçi kazanmak
ve mevcut kitlelerine seslenebilmek için harcamak zorunda oldukları
reklam bütçesinin büyüklüğü bir yana, yapılan harcamaların gişe
hasılatlarına yansıdığı konusunda şüpheli.
Birçok şirket şimdiden
Facebook’un pazarlama rolü üzerine geri dönüş araştırmalarına başlarken,
Facebook ise durumun farkında olduğu mesajını çoktan iletti. Sosyal
ağın eğlence departmanından sorumlu başkanlarından Fred Leach’in
açıklasına göre Facebook, film şirketlerinin doğru hedef kitleye
ulaşabilmesi, film bilet satışlarına katkı sağlayabilmesi ve
kampanyalarının etkisini gözlemleyebilmeleri için her zamankinden daha
çok çalıştıklarını belirtiyor.
Ancak Facebook’un bu konuda geç
kalmaması gerekiyor. Nitekim bazı Hollywood stüdyoları halen Facebook’u
en büyük ortaklardan biri olarak görse de, geçtiğimiz haftalarda General
Motors, araba satışlarına katkıda bulunmadığı gerekçesiyle 10 milyon
dolarlık yıllık kampanya bütçesini iptal etti.
Algoritma
değişikliğinden önce ve sonraki 60 günlük süre içinde oluşturulan 9
milyar Facebook mesajını inceleyen pazarlama şirketi BlitzMetrics’in
bulguları ise film şirketlerini doğrular nitelikte. BlitzMetrics’in
raporunda değişiklik sonrası mesajları gören hayran sayısında dramatik
bir düşüş meydana geldiği kaydediliyor. TV programları ve film
sayfalarında yaşanan erişim kaybının %72 oranında olduğu ifade
ediliyor. Büyük film stüdyolarının Facebook sayfalarında ise yeni
algoritmayla birlikte etkileşimde %23 erişimde ise %45′lik bir düşüş
yaşanmış.
Facebook borsadaki baskı nedeniyle reklam üzerindeki
çalışmalarını sıklaştırdı. Ancak bu hamlenin şirkete olumlu yansıyıp
yansımayacağını biraz da zaman gösterecek. Sosyal ağın bu tutumuna
profesyonel çevrelerden gelen tepkilere ek olarak, Facebook görünüşe
göre film endüstrisinin 1.5 milyar dolarlık sosyal medya pastasından
daha az pay almak zorunda kalacak.
0 yorum yapıldı.:
Yorum Gönder